Buscar este blog

martes, 28 de septiembre de 2010

La jornada intensiva

Hola


Avui us vull parlar sobre la negativa dels mestres a fer sortides i colònies, com a protesta per la supressió de la jornada intensiva. No m'agrada la mesura, sóc partidari de que s'aprèn més fora de l'aula que a dintre, s'aprèn mñés de medi natural fent un dia al bosc que un més de llicò pura i dura, i això m'ho van ensenyar el primer dia de facultat.

Però tot i això, el que no penso permetre és que el departament, i els caps pensants, facin demagogia i menteixin sobre aquest assumpte, i ho criticaré ara i sempre, perque ser militant no vol dir dir a tot que sí.

Avui una carta nque va enviar a l'estiu el departament a les Ampes de les escoles, i he sentit... vergonya.
Vergonya de veure com es vol manipular als pares en la qüestió de la jornada intensiva. Com és pot tenirt la barra de dir que la jornada intensiva és una molèstia i provoca malestar i tensions entre la familia i els centres? i col.locar una setmana de festa allò on ningú no la té, això no causa problemes i molèsties?
Porto 7 anyes e mestres, he passat per diverses escoles, i mai he sentit cap queixa per part de les families sobre la jornada intensiva.

Estic d'acord en que s'havia de racionalitzar el calendari, però crec que hagués estat més lògic deixar fixa la setmana santa i així igualar les setmanes el segon i del tercer trimestre, i no depende de la lluna (per no dir de l'esglesia) per fixar la duració dels trimestres. Però, es clar, tocar la setmana santa no, que s'enfada l'esglesia, és millor molestar a les families, enlloc de negociar amb les empreses un calendari i jornada laboral que permeti una millora de la competitivitat i la conciliació familiar.

En altres paraules, més val fer enfadar families i mestres, que no pas a l'esglesia, no?

Sóc militant, però també sóc i seré crític amb les decisions injustes que es prenguin, i aquesta n'és una. Com es pot tenir la barra de dir que treient la jornada intensiva es recuperen hores de classe? és sabut per a tohom, que en aquestes 2 setmanaes de curs no es feia materia, perque és impossible.

Perquè Catalunya, una de les poques comunitats autonomes (per no dir països europeus) fem aquest horari partit i continuem treient tant mals resultats en les proves educatives?
D'on surt la idea que més hores de classe vol dir que les nens aprenguin més? ja vaig estar en contra de la sisena hora, perque el que cal no és mes hores de classe, sino hores de qualitat. Estic segur que si eliminessim la sisena hora però mantinguessim la dotació de personal del centres, millorarien els resultats, perque es podrien fer més grups flexibles, més atenció individualitzada, més reforços en les àrees on surten pitjors resultats, entre d'altres moltissimes coses. Pensem-hi una mica, si treballem en una oficina 8 hores al dia, rendirem més, o treballarem més si en fem 9 hores al dia, o be estarem més cansats? Enlloc d'arreglar els horaris laborals per guanyar competitivitat (cosa en la que espanya està a nivells baixissims) és millor espatllar i carregar de més feina als alumnes.

Sabeu que és veure un nen e 3 anys entrar a l'escola a les 8 del matí (acollida) que es quedi al menjador de 12 a 15, després calsse i que no torni a casa fins les 6 o les 7 de la tarda, perque les pares han de treballar? Quina bojeria és aquesta?

Però retorno al que deia: sabeu al calor que fa al mes de juny ( i al setembre, perque portem un mes se suar, com tohom) la tarda en una classe tancats amb 25 persones o més?
I fent referència a les sortides i les colònies: a qina feina es fan hores extres (és a dir, més enllà del teu horari laboral habitual) i no es cobren?

Jo vull una escola pública de qualitat i excel.lencia, però aquest camí no ens hi porta, ni a la qualitat, ni a la excel.lencia.


I això és tot per avui.

No hay comentarios: